Featured Post

4D3N Chiang Mai trip :)

السلام عليكم Below is the itinerary for our 4D3N Muslim family trip to Chiang Mai last May 2016. We had a private local driver/tour gu...

12 May 2011

MIA

Greetings.
Again, I'm back people! Once again I vanished myself. To tell u the truth, I also don't know the real reason why I did it. It's just an instinct to do it I guess.What I had been doing while I'm not surfing? I completed try to finish reading a book that I had started 3 months ago -_-'. I also realized that I'll be away from home soon, so I made up my mind to spend more time with my dearest family and tv ;)

NEW FACE
What? Hanie had a plastic surgery? Nahh, Hanie's blog had a virtual and photoshop surgery :) It's May already and I had decided it was the time to give my blog a fresh look. It took time for me to actually choose a suitable skin. I want it to be simple, classic, bold black and firebrick red. You may not believe it, but I had actually designed my own heading pic. You can see it right? Top of the blog. First thing you see when you click to my bloggie. Guna photoshop th. Saya tahu saya takde la pro mane kalau nak dibandingkan dengan rakan2 saya yang lain. Tapi sekurang-kurangnya saya belajar dan mencubanya :) Though there is a bit of 'cacat cela' but I did it by my own and I'm proud if it. BTW, ade hidden message in the pic taw. Cuba teka :D

AYUH KEMBALI KE SEKOLAH!
Wahahahahah. Kalau dulu countdown untuk SPM (tapi sebenarnye takde la kira sangat pown. Tup, Tap. Dah SPM). Sekarang countdown untuk masuk kolej/matriks/institusi belajar. Phewittt! Sume dah bosar2 dah. Siapa pernah terfikir nak kawin umur 18 TAHUN sebab dah bosan gle tunggu result SPM??? Angkat tangan. OK, ini sangat tak logik kan? Surely takde sorang pown yang angkat tangan.hahah. But, I am. Astghfirullahal'azim, pahal la pulak ko nh? Well, I had been in the state where I was too bored to do anything and thought marriage is the solution. Gila ke ape minah nh? Hang taw takpa. Itu memang first and the last time fikir macam th. Menyesal pon ade. The thing is, saya ingin meneruskan perjalanan hidup dengan menimba ilmu. Jodoh di tangan Tuhan, but I have my own priority.
Dah, dah. Tukar topik tapi dalam skop yang sama. Yeay! Yeay! Pasni dah start blaja balik. I miss learning in class with teacher (pasni lecturers plak) and with my friends (pasni kawan baru and yang lama juga). To tell you the truth, I have a speck of envy when a few of my friends like Aina, E'an, Aiman, Mirabel, Mark, Vic, and others are studying for their tertiary level. Well, Hanie, ko boleh je nak blaja gak macam diorang, but YOU choose to stay at home and enjoy life and procrastinate. Now, there will be no reason for you to procrastinate after nh yea. Focus: Study and Play.

HERE WE GO AGAIN 
Good news are to be shared right? Alhamdulillah I got Matriks Penang and UIAM program Asasi Perubatan. Now just hoping that I'll got MARA scholarship. InsyaAllah. 
Here we go again. Dalam dilema sekali lagi.  Nenek, Nek Com and Mama semua nak ak study locally. Well, naluri keibuan; nak buat macam mane. Of course la risau kan? Tak boleh nak buat ape. There's no harm if I study locally kan? Tapi kalau study kat Ireland, (WARNING: Kini Hanie bakal berangan-angan. Harap maklum) Nenek, Nek Com and Mama jugak yang datang 'visit' ak sebab nak hantar rendang and barang2 yang tertinggal kat rumah XD Yelah, pastu jalan-jalan pergi Dublin, London, Paris, France, etc.

TUTORING
Heh, though I didn't had any class, but I do have many classes. Every weekdays (except Friday), on 1.20 pm a car will fetch me. Lorh, itu Aunty ak lerrr. Ak gi rumah dye untuk ajar kazen ak; Haziq and Hazim (Form 5 and 4). Ajar basically every subjects, especially Add Maths. Huhuhu, berasap gak la otak nh. Dah laa lama tak belajar Add Maths, nasib ingat la jugak. Takde la nak cakap ak macam tererrrr gle, tapi memang tak terer pown. Kat sekolah dulu tak penah pown dapat A+ :]
Mehh, ak cter something. Ce cter, ce cter. Well, kazen ak nh sekolah harian (school's name will not be mention). Bukan nak cakap ape, tapi nh memang yang kazen ak cter what happen at school. Kelas Maths: Cikgu masok kelas, bagi 2, 3 contoh Sets, pastu habis dah. Cikgu then bagi soalan kat students yang duduk kat depan, "Kamu online Fb tak smalam?", dan berborak-borak la mereka. Kazen ak yang duduk kat belakang nh, dah la rabun, pastu tak faham langsung faham sikit je la. Budak2 blakang nh geram je ngan cikgu th. (Memang la Sets je, tapi kterg dulu pown dah nak Trial pown still kena revise Sets)
Well, tak boleh la nak salahkan cikgu th completely. Dye mesti fikir: Pasni bdak2 blaja la kat tusyen. Tapi kan cikgu, kalau dyorang mampu gi tusyen. Memang la mostly mampu, tapi ade kan yang tak mampu? Lagi pun itu memang amanah yang diberikan, kena lah jalankan. Kalau students tak dengar, students la rugi, cikgu pon dibayar untuk mengajar. Teringat Ustaz Kamil. Dye mengajar kat top floor, kterang yang kat groundfloor pown bleh dengar. Tapi students yang duduk depan dye, lena je.hahaha Bagus gle kot Ustaz :)
Lagi satu, one day, my kazen nh ade tak faham soklan Add Maths. Dengan penuh initiatif, dye pegi tanya cikgu (tyme th kat library). Cikgu pown terangkan. Satu kali; tak faham. Dua kali; kurang faham. Tiga kali; Ehh! Tak faham-faham ke? Dushh! Kena pkul ngan buku and kena tengking depan students laen. Ish, ish, ish. Tak patut, tak patut. Sampai sekarang: Tak faham-faham. Bayangkan kalau Cikgu Nik or mana2 cikgu buat macam th kat ak, CONFIRM leleh T-T

TIME OFF
While I disappeared in the reality world, I had been on a vacation. But only for one night je. On 1st and 2nd May, we went to Felda Residence Hot Springs, Perak. On 6th and 7th May, we went to Berjaya Hills. On 10th and 11th May, we went to Pan Pacific Hotel, KLIA. Whatever it is, will update more about my vacation in the next post. Currently busy uploading pics in Fb :D


Fuhh! Banyak gle story kan? Sori. Tapi inilah orang dah 2 minggu tak update blog :)
Thanks for reading :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...