Featured Post

4D3N Chiang Mai trip :)

السلام عليكم Below is the itinerary for our 4D3N Muslim family trip to Chiang Mai last May 2016. We had a private local driver/tour gu...

22 November 2011

TAHNIAH HARIMAU MUDA!

السلام عليكم

Well, tengok tajuk pon dah tahu pasal apa kan?

Semalam dah la balik dari ofis lambat, so dinner pon agak lambat. (Perut dah berkeroncong masuk angin dah.hahaa)

Siap-siap urus diri semua terus terpacak depan TV pukul 8.20 malam. Buat apa? Untuk menyaksikan perlawanan akhir bola sepak sukan SEA ke-26 yang bakal mencipta satu sejarah agung, untuk merangkul pingat EMAS.

Sebelum start perlawanan th memang aku dah seram sejuk; NERVOUS. Tangan aku beku beb! Kalah nervous macam aku nak SPM dulu-dulu, last year je pon. HAHAAA.

Minit awal je si Gunawan dah menjaringkan gol first Garuda. Aku terus HILANG selera makan. Serious, mak aku panggil makan pon aku cakap, "TAK NAK". Lauk kari ayam favourite aku pon aku tak lalu makan, mengenangkan nasib pasukan kesayangan kita itu.

Namun, aku tak putus harapan, terus menyokong, dan menyokong hingga saat akhir...

Sekali, amek kaw!!! Cun seyh masa si Asrarudin Putra golkan bola guna kepala dia dengan merebahkan badan. GEMPAKKK siottt!!! Itu baru ultimate gol! :D

So, sekarang sama, 1-1. Baru lega sikit. Dah start lapar balik. Tapi tak sanggup nak gi dapur amek nasi. Aku pon tunggu la sampai habis masa pertama.

Sayang, memang sayang. Banyak peluang Malaysia yang terhilang begitu saja. Memang this match was an epic laa.

Aku rasa aku tengok bola tu sampai sesak nafas. Jantung berdegup kencang. Memang tabikk springgg! kat pemain handalan, Harimau Muda sebab dapat mengawal bola dan emosi dengan SANGAT BAIK. Stamina diorang pon hebat bai. Kalau aku lari satu padang for 100 minit lebih memang pengsan x_x

Kini, aku dah pandai sikit la tengok bola. Kalau dulu, "Haa? Offside tu ape? Kad Kuning tu bwat ape?". Even sekarang dah boleh cam players walaupun dari kaca televisyen je. <Still musykil macam mana sports presenter macam Abu Bakar Atan boleh mengulas satu permainan itu dengan HEBAT sekali :)>

Aku dah boleh kenal si tinggi tegap Fakri Saarani. Dah kenal Asrarudin Putra Omar yang lampai. Dari jauh mengasihani si Kapten pasukan, Baddrol Bakhtiar yang kena asak lebih 7 kali (Aku kira kott). Dah kenal dah rambut si Nazmi Faiz Mansor. Dah ingat jersi 18 milik Syahrul Azwari. Si Fadhli, Guru, Irfan, Fandi, Yong, Thamil, Zubir, Mahali. And of course si hebat Muslim. Siapa tak kenal si 'tangan emas', Khairul Fahmi Che Mat dengan bulu keningnya yang garang itu kan? :)

Messi who?
Rodney who?
Alonso who? (Fernando Alonso F1 lorh. Ohh, a'ah. Hehhe)

There you have it. The legacy and glory of Harimau Malaya is know getting it's pride back! And I'm being grateful that I got the chance to experience the drama, the excitement, the adrenalin, the frustration and the winning of course.

Not to forget is the other GOLD MEDAL achiever, you guys had made Malaysians really, really proud :')

Tapi aku kasihan kat budak SPM yang nak tengok bola. Dugaan wahai adik-adikku.hahahaa ;D

This really shows that when you work hard, play hard in this context, you'll WIN it! Not that others didn't play that well. Dua-dua pasukan pon sama hebat. It's just that it was our sustenance, rezeki. Also in a way that Allah is telling, "Always show hospitality to your guest, instead of hostility". It was proven aite?

Even dalam hadis Rasulullah S.A.W,

“Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari Akhirat maka hendaklah dia memuliakan tetamunya dan memberinya jaizahnya (memuliakan tetamu).


Bagi tadi masuk ofis, first thing to do was BACA SEMUA AKHBAR TENTANG KEMENANGAN PINGAT EMAS BOLA SEPAK tapi paper BM and English je la. Mandarin and Tamil, tak belajar lagi.hehh Hari ini pakai baju oren dengan tudung hitam; macam Harimau Malaya :)




By now, 
the Malaysian Footbal team (alah, yang dapat emas tu)
had safely arrived Malaysia.
Next, 
match against Syria.
We're hoping for the best
VICTORY!
Amin.
Wassalam :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...