Featured Post

4D3N Chiang Mai trip :)

السلام عليكم Below is the itinerary for our 4D3N Muslim family trip to Chiang Mai last May 2016. We had a private local driver/tour gu...

28 January 2012

Bercinta Selepas Berkahwin (Ally Iskandar & Farah Lee)

السلام عليكم


First of all, tahniah kepada pasangan Ally Iskandar dan Nurfarahin Romli yang telah sah menjadi pasangan suami isteri. Semoga berbahagia hingga ke Syurga-Nya. Amin :)


This is such a great example of 'bercinta' after marriage. They barely know each other but trust faith. But most of all they trust ALLAH that they were meant for each other. That is soo sweet taw :')

No need for hanky-panky, hugging like it's the end of the world just to prove that you love him/her. Seriously NO NEED for that. Even Islam prohibits it right?


"O you, those who have faith, guard your selves and your families form a fire whose fuel is people and stones" "Wahai orang-orang yang beriman, periharalah dirimu dan ahli keluargamu daripada api neraka" -Surah At-tahrim; Ayat 6.

"Sabda Nabi Muhammad S.A.W; "Jika kepala seseorang dari kamu ditusuk dengan jarum besi, itu lebih baik baginya dari ia menyentuh seorang wanita yang tidak halal untuknya" -Riwayat Imam at-Thabrani dan al-Baihaqi


But, after the solemnization (nikah) it's up to you. *wink! wink! ;)


Ally Iskandar is one of the famous TV personalities in Malaysia. I don't know him personally, but I can see that he's the kind of person who is very polite and responsible :)

Ms. Farah Lee or should I say Madam Farah Lee (hehhe) is actually one famous blogger. I just blog-walked in her territory and mashaAllah, she wrote such beautiful posts! Amazing! HERE.

And this is some extract in the newly wed couple video that I had watched so many times and never once miss the "Awwwwh :')". The first time I watched the video, tears comes gathering in my eyes T_T

Favorite quotes:

Ally: "Masih lagi rasa kekok nak berdepan dengan...isteri"

Farah: "Rasa bersyukur, kerana telah sah dianugerahkan (chuckles) seorang yang boleh membimbing saya, InsyaAllah" :')

Ally: "Saya menyatakan kepada Farah, saya sedang mencari seorang isteri. Dan dia pun bagi tahu, dia nak cari  seorang suami."

Ally: "Jadi kalau kita sekadar kawan nak main-main tu, baik kita tak payah berkawan lah."

Ally: "Kali pertama jumpa, we really meant business lah"

Ally: "Sebab ini perkara serious dan tak boleh dimain-main, saya pun ajak ibu saya dan adik saya turut serta berjumpa dengan Farah buat kali pertama"

Farah: "First time jumpa tu macam, dapat hidayah, orang cakap. Macam, ohh, inilah orangnya." :D

Ally: "Tak pernah cakap I LOVE YOU. Sumpah. Kan?" Farah: "Sumpah"

Farah: "Bagi saya, perkahwinan itu dapat bantu lebih-lebih lagi wanita untuk jaga maruah wanita"

Farah: "Saya buat keputusan untuk menamatkan masa bujang saya dalam usia yang muda supaya saya tidak makin jauh, makin jauh dengan dunia ini"


Ally: "Tapi kita ada gambar masa di Jom Heboh. Masa tu dia kecik lagi. Tapi dia kata dia tak minat. Dia ambil gambar je." LOL.


Farah: "Saya ikut restu ibu bapa"


Ally: "Tanggungjawab saya sebagai suami ialah menyediakan tempat tinggal untuk dia. Jadi kunci rumah itu ialah simbolik dia ada tempat untuk bila kembali ke Kuala Lumpur, Malaysia"


Ally: "Saya akan kumpul duit banyak-banyak untuk kerap ke Korea lah, dan cuti bawa balik."


Just a gentle
reminder for me 
and others too.
We always think about what Allah had prepared for us,
BUT what did we prepared for Allah?
Wassalam :)

4 comments:

  1. I just love this post Hani! Hehehe! :D

    -adilla PKTR :)

    ReplyDelete
  2. hanieeee..this story is soooo sweeeettttt!! :"")))) I cried!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...