Featured Post

4D3N Chiang Mai trip :)

السلام عليكم Below is the itinerary for our 4D3N Muslim family trip to Chiang Mai last May 2016. We had a private local driver/tour gu...

19 October 2011

Kedai 1Malaysia.

السلام عليكم

Salam 1Malaysia!

Buat pengetahuan anda semua, terdapat satu kedai 1Malaysia di kawasan Wangsa Maju. Mama saya terbaca di dada akhbar tentangnya. Terlintas di fikiran, di manakan kedai itu?

Ketika dalam perjalanan ke Pusat Membeli-belah Wangsa Walk, kami terjumpa kedai tersebut. Rupa-rupanya belakang rumah saja, di belakang taman permainan, seberang jalan. Aiman dan Nadia tentu tahu di mana. Dulu, tapak kedai itu ialah tapak pasar basah yang sering dikunjungi bibik. Kini, bertukar wajah dengan bangunan konkrit putih dan lengkap dengan alat penghawa dingin.

Kedai Rakyat 1Malaysia :)
Barangan yang dijual terdiri daripada barang dapur yang kering. Mereka tidak menjual sayur, ikan, ayam atau daging. Hanya sekadar keperluan harian biasa seperti susu, roti, telur, biskut, minuman malt bercoklat, beras, minuman berperisa, lampin pakai buang bayi dan banyak lagi.

Susu

Minuman berkarbonat

Beras

Rempah-ratus

90% barangan yang dijual berjenama 1Malaysia. Harganya tidaklah tersangat murah. Tapi lebih murah daripada barangan jenama terkemuka yang lain. Di sini lah rakyat dapat sedikit sebanyak mengurangkan beban perbelanjaan dapur mereka. 

Meskipun harga barangan di sini lebih murah, para pengguna haruslah bijak berbelanja. Jika barang murah saja, tetapi berbelanja berlebihan dan membazir, apa gunanya kan? ;)

Perbuatan 
dahulu buah dari bunga 
ketika berbelanja 
harus dielakkan.
BukuPeribahasa//:tindakan secara melulu
Wassalam :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...